eHAction
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η Κοινή Ευρωπαϊκή Δράση eHAction υλοποιήθηκε το διάστημα 2018-2022. Στο διάστημα αυτό επετεύχθη στρατηγική καθοδήγηση και εργαλεία στους ακόλουθους τομείς:
– Ενδυνάμωση των ανθρώπων: Ενίσχυση του ελέγχου των ασθενών για ζητήματα της υγείας τους, μέσω της ενημερωμένης και βιώσιμης υιοθέτησης ψηφιακών εργαλείων στην υγειονομική περίθαλψη.
– Καινοτόμος χρήση των δεδομένων υγείας: Ανάπτυξη μεθοδολογιών για τον καλύτερο χειρισμό του μεγάλου όγκου δεδομένων στον τομέα της υγείας.
– Ενίσχυση της συνέχειας της περίθαλψης: Υποστήριξη της υιοθέτησης υποδομών ψηφιακών υπηρεσιών ηλεκτρονικής υγείας.
– Αντιμετώπιση των προκλήσεων σε επίπεδο εφαρμογής των ψηφιακών υπηρεσιών ηλεκτρονικής υγείας: Ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών για τη διαλειτουργικότητα, την προστασία των δεδομένων και την ασφάλεια των συστημάτων στην υγειονομική περίθαλψη.
PROJECT DESCRIPTION
“eHAction | Joint Action Supporting the eHealth Network”
The eHAction has developed strategic guidance and tools in the following Priority Areas:
- Empowering people: Enabling patients’ control over their own health, through informed and sustainable uptake of digital tools in healthcare.
- Innovative use of health data: Developing methodologies to better handle big data in health.
- Enhancing continuity of care: Supporting eHealth Digital Service Infrastructure uptake.
- Overcoming implementation challenges: Developing guidelines for interoperability, data protection and systems security in healthcare.
The eHealth Action brings Member States started in 2018 and ended in 2022. The Join Action involved together to work on a common vision at national and EU level: to strengthen the use of information and communication technologies in health development.
Integration in national policies & sustainability
Preparing post-2021 cross-border policy cooperation and integration of its results in national policies.
- To allow for a better response in case of a rapid spread of an epidemic and in crisis situations, where isolation of patients will be an urgent requirement to respond to events.
- To increase capability and capacity to communicate between cancer services during an emergency and health crises.
- To improve knowledge of the cancer care workforce in the virtual consultation of patients and survivor’s resident in areas that are difficult-to-reach, as well as improving preparedness to respond to emergency and crisis situations.
- To Increase communication to support knowledge-sharing among healthcare professionals.
- To enable cross-border cooperation and uptake of results.